+1 479 231 4221
Blog

Îndulceşte-ţi şeful

Autor: Monica Soare, data publicarii: 02 dec 2013

Un studiu derulat în SUA (Sweetening the till: The use of candy to increase restaurant tipping) a evaluat impactul micilor atenţii asupra comportamentului clienţilor.

Experimentul s-a derulat într-un restaurant şi a urmărit comportamentul clienţilor în situaţia în care la momentul aducerii notei de plată, aceasta era însoţită de o bomboană sau o mică ciocolată.

Deşi valoarea bomboanei era nesemnificativă, clienţii care au fost trataţi special au fost surprinşi plăcut, s-au simţit deosebit şi au declarat că se vor întoarce în acel restaurant. Mai mult, comparativ cu clienţii trataţi în mod normal, cei care au primit o bomboană odată cu nota au lăsat chelnerului un bacşiş semnificativ mai mare.

Rezultatele acestului studiu confirmă efectul de recenţă, respectiv evaluarea unei activităţi pe baza ultimei impresii.Acest comportament este frecvent întâlnit la manageri atunci când fac evaluarea angajaţilor. Oricât ne-am dori ca şefii să fie perfecţi, obiectivi, vor fi în continuare situaţii în care ultima impresie va conta mai mult decât efortul susţinut pe întreg parcursul anului.

Şi atunci ce să facem? Probabil că în loc să ne lamentăm că evaluarea este incorectă, putem acţiona la rândul nostru pentru a ne îmbunătăţi ratingul având în minte acţiuni concertate bazate pe efectul de recenţă. Şi nu e vorba de a minţi, ci doar de a reaminti managerului despre eforturile noastre, despre realizările făcute pe întreg parcursul anului.

Iată câteva ponturi pentru a face lucrul acesta:

  • Comunicaţi mai mult cu managerul. Încercaţi să vă păstraţi/ creşteţi vizibilitatea asupra proiectelor voastre prin discuţii mai dese cu managerul despre proiectele pe care le-aţi făcut, despre obstacolele depăşite, despre cum v-a ajutat şeful să depăşiti aceste obstacole. Pentru a avea un impact mai mare este recomandabil ca acestă comunicare să fie în cadru informal – un prânz împreună, drumul spre casă, o ţigară etc.
  • Ajutaţi necondiţionat managerul. Este util ca în perioada evaluărilor, o perioadă destul de aglomerată pentru manager,  să veniţi în întâmpinarea lui cu un sprijin pe care nu vi-l solicită. Şi managerii se pot pierde în activităţi administrative, consumatoare de timp; va fi mai mult decât bucuros să primească un sprijin neaşteptat în astfel de situaţii: centralizarea unor tabele, comunicarea cu colegii, ordonarea deconturilor etc. Da, sunt lucruri mărunte, nelegate de obiectivele voastre dar veţi da bine la partea de teamwork, proactivitate.
  • Implicaţi-vă in proiecte noi. Sfârşitul de an este o bună perioadă pentru bilanţ, managerul începe să se gândească asupra membrilor echipei – cine contribuie cel mai mult în echipă, cine are proiectele cele mai importante. Este recomandabil ca acum, pe final de an să fiţi încă ocupat, chiar dacă v-aţi atins demult obiectivele. Cum i s-ar părea şefului dacă v-aţi atins obiectivele de la jumatea anului, iar de atunci lănceziţi? Ei bine, va fi mai mult decât încântat să vadă că deşi v-aţi atins obiectivele sunteţi în continuare implicat şi dornic să creşteţi performanţa.

Aşadar, putem folosi şi noi „bomboane” precum chelnerii din restaurante pentru a lasă o ultimă impresie pozitivă şi a ne îmbunătăţi evaluările.



Testimoniale

"M-am simțit bine în timpul interviului, așa cum nu m-am mai simțit de multă vreme. Mi-a plăcut deschiderea recruiterului și faptul că am primit feedback în timpul conversației telefonice."

Candidat implicat în procesul de recrutare

„Trainer comunicativ, deschis, pregătit atât în ceea ce privește partea teoretică cât și cea practică.
Training bine structurat.”

Elena Mihai, Banca Transilvania

„Îmi place foarte mult Monica atât ca persoană cât și ca trainer, face totul să pară ușor și amuzant.
Trainingul a fost unul productiv, am învățat foarte multe, mi-a plăcut atmosfera destinsă și interactivă”

Mirela Atudorei, Transylvania College

Like us on Facebook

Nume:
Email:
Companie:
Functie:
 

 

 

 

Telefon: +1 479 231 4221  

 

Adresa: Str. Macesului nr. 56i,
Cluj-Napoca, jud. Cluj
© 2021 Artwin Consulting - firma de consultanta resurse umane, training si coaching