+1 479 231 4221
Blog

5 decizii în carieră pe care le vei regreta

 

Cu toții cunoaștem pe cineva care a luat o decizie greșită în carieră, persoane care aveau o carieră fulminantă, care însă, dintr-odată s-a blocat - acele persoane care stau prea mult într-o companie care îi duce la plafonare, cei care și-au ales un job nepotrivit sau renunțarea la un job foarte bun. 

Deciziile în carieră nu vor fi niciodată ușoare însă cifrele ne spun cum trebuie să ne căutăm norocul.

 

Planificarea carierei

Un studiu realizat în 1979 asupra absolvenților de la Harvard a descoperit faptul că doar 3% aveau scris un plan pentru cariera lor, 13% aveau scopuri, însă nu foarte clare și 84% nu își planificaseră cariera deloc.

Zece ani mai târziu, aceiași subiecți au fost chestionați din nou, descoperindu-se că cei 13% câștigau în medie de două ori mai mult decât cei 84%.
Cei 3%, care au avut în 1979 un plan clar stabilit, câștigau în medie, de 10 ori mai mult decât cele 2 grupuri împreună.

Cu toate acestea, beneficiul suprem al planificării carierei nu este partea financiară ci stabilitatea și logica ce vine odată cu un parcurs bine gândit. Cariera ta va fi plină de momente de cumpănă în care va trebui să iei decizii. 

Nu contează cât de mare sau mică este decizia pe care trebuie să o iei, în cele din urmă, decizia finală nu vine cu ușurință, iar după luarea deciziei te vei confrunta oricum cu întrebarea: Am făcut ceea ce trebuia?

 

1. Nu fi un Job Hopper: Tot mai des observăm că pentru pozițiile de middle și top management, începând cu anunțul de recrutare, companiile ne anunță că nu le plac persoanele care au stat mai puțin de 4-5 ani într-o companie. Fac asta prin simpla rugăminte de a nu aplica dacă nu îndeplinești acest criteriu. 
Dacă am fi știut de la începutul carierei că la un moment dat vom fi refuzați pe baza acestui criteriu, am fi privit altfel decizia de a pleca dintr-o companie, înainte de 5 ani?

Un studiu realizat de faimoasa platformă Bullhorn raportează că 39% dintre recrutori cred că cel mai mare semnal de alarmă în CV-ul unui candidat este faptul că acesta a stat mai puțin de un an la unele joburi. Acest lucru poate fi un obstacol între tine și jobul pe care ți-l dorești. Specialiștii spun că perioada minimă care indică stabilitate și un grad de loialitate este 2 ani însă media dorită este de 3-4 ani. 

 

2. Banii nu aduc fericirea: Trebuie să recunoaștem că muncim pentru bani. O parte a calității vieții vine și din posibilitatea de a călători, puterea de a-ți susține un hobby, sprijinirea copiiilor în a avea parte de cea mai bună educație sau condiții. 

Cu toate că mulți își planifică cariera având ca reper zerourile după prima cifră, evită să faci decizii bazate doar din considerente financiare. Gândește-te la imaginea de ansamblu, care sunt avantajele și dezavantajele acestui rol, ai grijă să nu te joci cu bumerangul într-o cameră pentru că riști să te lovească înapoi.

Balanța trebuie echilibrată, un rol foarte bine plătit poate ascunde foarte multe călătorii, responsabilități neconcordante cu valorile tale sau un mediu stresant, care te vor împiedica să îți folosești veniturile pentru a îndeplini orice vis din cele amintite mai sus.

 

3. Nu intra în zona de confort: Mulți dintre noi se complac cu ceea ce au deja sau mai rău, dau vina pe companie că nu le oferă posibilități de dezvoltare.

Biz Stone, fondatorul Twitter, în cartea sa Ce mi-a șoptit o păsărică, povestește despre cum a înființat prima echipă de lacrosse în liceu doar pentru că nu excela la alte sporturi care se practicau la acel moment. Astfel, și-a creat oportunitatea de a fi cel mai bun. 

Dacă ai ajuns la poziția dorită, ai un pachet salarial ok, însă au dispărut provocările și flacăra creativității, crează-ți oportunitatea de zgudui zona de confort. 

 

4. Nu îți vorbi colegii de rău: în 2007, o companie americană anunța concedierea a 4 femei dintr-o echipă. Motivul a fost faptul că au inventat o poveste despre o angajată nou venită și unul dintre manageri. Cum ar arăta un astfel de comportament în verificarea referințelor tale?

O personalitate dificilă este greu de digerat la muncă și dacă îți împarți amarul cu cineva, acesta poate părea mai dulce. Evită să îți vorbești de rău colegii.Pe lângă faptul că nu este profesionist sau etic, persoana nu se va schimba decât dacă îi dai un feedback sincer.

 

5. Nu te teme de eșec: Dacă ai ajuns la un nivel în care nu mai greșești înseamnă că nu îți mai asumi riscuri. Robin Sharma spunea că Proiectul care te sperie cel mai mult este cel cu care trebuie să începi.

Acceptă orice provocare și pregătește-te să dai cu capul, doar așa te vei pregăti pentru proiecte mărețe. 

Pentru că este responsabilitatea ta să îți croiești singur drumul, nu uita beneficiile planificării carierei tale. Ține cont că o carieră este sănătoasă atunci când îți parcurgi cu brio obiectivele pe care ți le-ai stabilit.


Testimoniale

"M-am simțit bine în timpul interviului, așa cum nu m-am mai simțit de multă vreme. Mi-a plăcut deschiderea recruiterului și faptul că am primit feedback în timpul conversației telefonice."

Candidat implicat în procesul de recrutare

„Trainer comunicativ, deschis, pregătit atât în ceea ce privește partea teoretică cât și cea practică.
Training bine structurat.”

Elena Mihai, Banca Transilvania

„Îmi place foarte mult Monica atât ca persoană cât și ca trainer, face totul să pară ușor și amuzant.
Trainingul a fost unul productiv, am învățat foarte multe, mi-a plăcut atmosfera destinsă și interactivă”

Mirela Atudorei, Transylvania College

Like us on Facebook

Nume:
Email:
Companie:
Functie:
 

 

 

 

Telefon: +1 479 231 4221  

 

Adresa: Str. Macesului nr. 56i,
Cluj-Napoca, jud. Cluj
© 2019 Artwin Consulting - firma de consultanta resurse umane, training si coaching